وحدت مسلمانان در شرایط کنونی نسبت به همه ادوار دیگر مهم پنداشته می‌شود

کابل- ایرنا- معین وزارت ارشاد،حج اوقاف دولت سرپرست افغانستان، گفت: در شرایط کنونی ضرورت بر وحدت مسلمانان نسبت به همه ادوار دیگر مهم پنداشته می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایرنا درکابل؛ مسئولان وزارت ارشاد، حج و اوقاف دولت سرپرست افغانستان امروز شنبه‌ ۳۱ سنبله، در خبرنامه‌ی از سخنرانی مولوی عزیزالرحمن منصور معین تنظیم عرفان و اماکن دینی این وزارت در سی و هشتمین کنفرانس وحدت اسلامی در تهران خبر داد.

مولوی منصور گفت: من بسیار خوشحالم که امروز در این کنفرانس پربرکت جهانی شرکت می‌کنم تا مهم‌ترین مسائل و ارزش‌های مشترک ملت مسلمان را مورد بحث، بررسی و تحلیل قرار دهیم.

وی ضمن قدردانی از دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران و همه مسئولان که در برگزاری این کنفرانس بزرگ سهم گرفته‌اند گفت: در شرایط کنونی ضرورت بر وحدت مسلمانان نسبت به همه ادوار دیگر مهم پنداشته می‌شود.

معین وزارت حج، وحدت امت اسلامی را گزینه راهبردی نه که مسلمانان در مواقع ضروری به آن متوسل شوند، بلکه آن را اساس و اصول جهانى دين مبین اسلام دانسته و آن را برای تمام امت اسلامی وظيفه شرعى و غفلت از آن را گناه خواند.

منصور بیان داشت: موارد متعددی وجود دارد که اساس وحدت اسلامی را تشکیل می‌دهد، از جمله اول وحدت در کلمه توحید که همه مسلمانان به آن متحد‌ند. دوم وحدت پیامبرشان(محمد صلی الله علیه و آله) و سهم  وحدت قبله آن‌ها، که در تمام نمازها به سوی آن رو می‌کنند و در حال انجام مناسک حج به دور آن طواف می‌کنند.

منصور گفت: وحدت و اتحاد از اهمیت خاصی برخوردار است، زیرا دین مبین اسلام بر اتحاد و اتفاق پیروان خود را امر کرده است در نتیجه اتحاد صمیمیت، محبت و برکت به میان می‌آید.

معین وزارت ارشاد، گفت: طی ۳ سال حاکمیت امارت اسلامی در افغانستان شریعت اسلامی نافذ، امنیت در سرتاسر کشور تأمین، کشت و قاچاق مواد مخدر صفر و پروژه‌های عمرانی بزرگ آغاز و کشور به سوی خودکفایی در حرکت قرار دارد.

به گزارش ایرنا؛ هدف از برگزاری کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی، ایجاد اتحاد و همبستگی در بین مسلمانان، همفکری علماء و دانشمندان جهت تقریب دیدگاه‌های علمی و فرهنگی آنان و نیز بررسی و ارائه راهکارهای عملی جهت دستیابی به وحدت اسلامی و تشکیل امت واحده در جهان اسلام و حل مسائل و مشکلات مسلمانان و ارائه راهکارهای مناسب در این خصوص است.

پایان پیام/

۰ Persons

Your Comment

You are replying to: .